Redirectionarea unui cont de email (email forwarder) va permite sa redirectionati automat e-mailuri livrate la o adresa de e-mail catre o alta adresa de e-mail, diferita.

Redirectionarea prin email

Un serviciu de mail forwarding se refera la un serviciu de email care redirectioneaza imediat emailurile primite de un cont catre o alta adresa de e-mail, fara a le stoca pe serverele de e-mail. Acest serviciu este util pentru a evita adresele de e-mail lungi si greu de tinut minte.

Redirectionarea corespondentei nu presupune existenta unui inbox, emailurile fiind trimise direct catre casutele de intrare ale contului, cum ar fi Gmail, Hotmail sau Yahoo. Campul expeditorului de email ramane neatins in aceasta procedura spre, deosebire de serviciul de remailing.

Care este diferenta dintre emailurile obisnuite si serviciile de email forwarding?

Adresele de e-mail obisnuite poseda casute de intrare unice (inbox), unde se poate accesa mesajul printr-o casuta de e-mail online sau printr-o aplicatie client de e-mail, cum ar fi Google, Outlook etc.

Pe de alta parte, redirectionarea adreselor de e-mail nu poseda o casuta de email reala. Un cont de redirectionare email nu stocheaza nimic pe serverul de e-mail, ci pur si simplu redirectioneaza toate e-mailurile si atasamentele catre serverul de e-mail specificat. Prin urmare, acest sistem complet este cunoscut sub numele de forwarding service (serviciu de redirectionare).

 

De ce este necesara redirectionarea prin email?

  • Integrarea mai multor adrese intr-un singur cont

Este posibil ca organizatiile sa aiba nevoie de conturi de e-mail diferite, in functie de diversele lor portofolii. Serviciul de redirectionare este util intr-un astfel de scenariu, deoarece integreaza diferitele adrese ale unui nume de domeniu intr-un singur cont, evitand astfel orice confuzii si complexitati care pot aparea prin citirea diferitelor adrese de e-mail.

Sa presupunem ca un client foloseste Gmail ca adresa de redirectionare specificata. Aceasta caracteristica ii permite clientului sa primeasca toate e-mailurile catre acest cont Gmail si ii permite sa raspunda de acolo prin asigurarea identitatii adresei de e-mail a domeniului de marca.

  • Role-based/Function-based email forwarding

Pentru ca o companie sa para mai stabila, si pentru a castiga increderea clientilor, se pot configura e-mailuri bazate pe roluri sau functii, prin utilizarea serviciului de redirectionare a e-mailurilor. Acesta poate fi, intr-un anumit sens, un instrument de consolidare a credibilitatii pentru companii.

Intr-un astfel de scenariu, serviciul de redirectionare a e-mailurilor poate fi utilizat pentru a configura un sistem eficient, in care toate conturile sunt gestionate prin redirectionarea e-mailurilor direct catre un cont de e-mail principal.

Mai mult, procesul usureaza volumul de munca pentru angajatii care au sarcina de a verifica mai multe adrese de e-mail.

  • Replacement receiver (inlocuirea destinatarului)

Cu sistemul de redirectionare a e-mailurilor, trebuie configurat doar un ID de e-mail specific unui angajat, caruia clientii pot trimite solicitarile. Chiar daca un angajat paraseste organizatia, nu trebuie sa schimbati adresa de e-mail cu cea a noului angajat. Trebuie doar sa schimbati ID-ul de e-mail al destinatarului, iar clientii dvs. pot continua sa trimita mesaje la aceleasi adrese.

 

Avantajele serviciilor de mail forwarding

  • Va exista o singura adresa de e-mail generica a companiei, de unde este usor sa faceti o distributie interna a e-mailurilor.
  • Deoarece exista furnizori care ofera servicii robuste de redirectionare a e-mail-urilor in mod gratuit, clientul poate prelua in mod convenabil aceste optiuni in cazul in care bugetul nu ii permite servicii premium. In acest fel, utilizatorii au acces la un program de e-mail suplimentar si exclusiv.
  • Este un serviciu benefic daca aveti nume complicate, lungi si greu de scris. Utilizarea diferitelor adrese de redirectionare a e-mailurilor, luand in considerare posibilitatea unei greseli de ortografie, va poate asigura ca e-mailurile ajung in casuta de e-mail potrivita, chiar daca oamenii scriu gresit adresa.
  • E-mailurile pot fi transferate in continuare de la adresa de e-mail redirectionate catre mai multi clienti.

Dezavantajele serviciilor de mail forwarding

  • In cazul in care optati pentru solutii gratuite, cum ar fi Gmail, atunci pot exista unele ingrijorari cu privire la trimiterea mesajelor catre diferiti clienti. In primul rand, e-mailul nu va arata profesional, deoarece nu este asociat direct cu numele brandului. In al doilea rand, din motive de securitate, unii clienti pot avea probleme la primirea e-mailurilor prin intermediul acestor optiuni.
  • Toate emailurile, inclusiv SPAM-ul, primite de adresa de redirectionare ajung la destinatarul final. Unii furnizori de servicii Internet (ISP) pot identifica adresa de redirectionare ca sursa de spam.
  • Unii clienti pot apela la serviciile de protocol furnizate de Gmail, Yahoo etc., care pot prelua mesaje, mai degraba decat redirectiona. Protocoalele principale sunt denumite IMAP, POP3 si Exchange. Intrucat recuperarea este listata ca dezavantaj, utilizatorii trebuie sa fie constienti de faptul ca fiecare dintre servicii, indiferent ca este vorba de recuperare sau redirectionare, are importanta sa.

 

Cum functioneaza un serviciu de mail forwarding

Procedura de configurare a unui server de redirectionare a emailurilor poate fi diferita de la furnizor la furnizor. Daca sunteti suficient de priceput din punct de vedere tehnic, puteti face dvs. aceste configuratii. Procedurile nu sunt atat de dificile si pot fi calea de a va crea un serviciu personalizat si gratuit de redirectionare a e-mailurilor.

Un serviciu de redirectionare a e-mailurilor se poate dovedi foarte util si util pentru intreprinderile mari, mijlocii si chiar mici. Din ce in ce mai mult, serviciile de redirectionare a e-mailurilor bazate pe server isi gasesc un loc in infrastructura de comunicatii a acestora.

 

Resurse utile: