Conform statista.com – 58% din email-urile transmise in primele luni din 2017 au fost de tip SPAM. Cu un procentaj atat de ridicat nu este o surpriza ca furnizorii de web hosting trateaza SPAM-ul ca o problema majora si fac tot posibilul sa il filtreze.
Filtrarea emailurilor de tip SPAM este o operatiune bazata de algoritmi complecsi si din nefericire, printre emailurile filtrate se pot gasi si emailuri valide. In acest articol va prezentam cateva modalitati prin care puteti reduce sansele ca emailurile dvs. sa fie interpretate ca SPAM.
De ce sunt filtrate email-urile mele ?
Furnizorii de servicii utilizeaza sofware-uri sofisticate pentru a filtra email-urile de tip SPAM. Programele folosite blocheaza unele email-uri folosind anumite „semnale” si un scor pentru a verifica daca acele email-uri vin de la un sender valid. In cazul in care aveti un email blocat de catre respectivii indicatori inseamna ca anumite setari sau email-ul dvs. contin elemente care declanseaza acele filtre. Pentru a preveni acest lucru este necesar sa modificati emailurile dvs., respectiv modul in care va trimiteti corespondenta .
1. Asigurati-va ca emailurile dvs. corespund standardelor
Daca derulati campanii de email marketing este important sa va asigurati ca in emailurile trimise aveti afisat numele intreg al firmei, adresa firmei dvs., tara si date de contact.
In plus, este important sa oferiti destinatarilor posibilitatea dezabonarii. Tineti cont ca fiecare tara poate avea propriile reguli privind SPAM-ul.
In cazul in care nu indepliniti obligatiile legale este posibil ca unele sisteme de filtrare sa considere emailurile dvs. SPAM. Filtrele anti SPAM pot fi configurate pentru verificarea denumirilor, adreselor, link-urilor pentru dezabonare si a altor informatii incluse in emailuri.
2. Nu includeti texte care pot fi confundate cu SPAM-ul
Algoritmii de filtrare anti SPAM verifica si continutul mesajelor. Aceasta operatiune implica folosirea unor baze de date cu cuvinte sau fraze utilizate in mod frevent in emailurile de tip SPAM. Un exemplu de astfel de lista puteti gasi la adresa https://emailmarketing.comm100.com/email-marketing-ebook/spam-words.aspx .
3. Verificati email-ul inainte de a fi trimis
Daca ati creat o campanie de email marketing, puteti evalua sansele ca emailurile trimise sa ajunga in Inbox-ul clientului utilizand ISnotSpam (http://www.isnotspam.com/). Este un instrument online cu ajutorul caruia puteti analiza email-urile trimise si sa obtineti un report pentru a identifica cauzele pentru care ar putea fi marcate ca SPAM. Este o verificare care va permite analiza emailurilor inainte de a fi trimise.
ISnotSpam va testa urmatoarele:
- SPF
- Sender-ID
- DomainKeys
- DKIM
- SpamAssassin
4. Asigurati-va ca adresa dumneavoastra de email / domeniul dvs. nu sunt intr-un blacklist
Introducerea unui domeniu intr-un blacklist anti SPAM se datoreaza cel mai frecvent sesizarilor facute de catre utilizatorii care au primit emailuri nesolicitate de pe domeniul respectiv. Alte cauze pot fi identificarile gresite sau prezenta intr-un alt blacklist anti SPAM.
Cele mai buna metoda pentru a preveni aceasta situatie este sa va asigurati ca cei carora le trimiteti emailuri si-au dat acceptul prealabil in acest scop.
5. Nu trimiteti email-uri catre adrese de email de tip spam trap
Este ilegal sa transmiteti email-uri catre adrese de email care nu au solicitat email-urile dvs.
Cei care trimit SPAM vor folosi orice adresa de email gasesc, fara a tine cont de preferintele / optiunile destinatarilor. Unele blacklisturi folosesc adrese de email numite spam traps, utilizate pentru marcarea automata a emailurilor nesolicitate ca SPAM. Sunt adrese de email „capcana„, create pentru identificarea celor care trimit SPAM; sunt publicate in asa fel incat cei care colecteaza conturi de email sa nu le poata identifica. Toti cei care trimit emailuri la respectivele adrese vor fi introdusi automat in blacklist.
Pentru a evita astfel de situatii va recomandam sa nu achizitionati baze de date sau liste cu adrese de email la care sa trimiteti mai apoi emailuri.
6. Evitati sa trimiteti atasamente care pot prezenta riscuri de securitate
Atasamentele fac parte din corespondenta online insa anumite tipuri fie nu au ce cauta intr-un email, fie pot reprezenta o problema de securitate. Incercati sa evitati sa trimiteti fisiere cu extensii .exe, .swf, .zip, .jar sau alte extensii care pot ascunde malware. Este important ca nici dvs. sa nu deschideti astfel de fisiere daca nu sunteti absolut sigur ca au fost primite de la o sursa sigura.
Concluzie
Filtrarea corespondentei pe care o trimiteti poate reprezenta o problema majora pentru afacerea dvs. – campaniile de marketing pot esua, clientii dvs. nu mai primesc facturi sau instiintari de plata.
Daca sunteti in cautarea unui serviciu stabil de email, cu filtre care sa reduca rata de spam si o livrabilitate foarte buna va recomandam serviciul Business Email.