Detinerea unui website este importanta pentru orice afacere dar in acelasi timp este important ca websitul sa fie in permanenta functional si accesibil clientilor dvs. Disponibilitatea websitului este foarte importanta, mai ales daca vorbim de un magazin online; orice minut de intrerupere poate duce la vanzari pierdute.

Motive pentru care web site-ul dvs. poate fi inaccesibil

1. Mentananta programata

Ca orice alt computer, serverul pe care este hostat site-ul dvs. are nevoie de mentenanta. Din cand in cand, provider-ul dvs. de hosting trebuie sa aplice actualizari de software, sa  instaleze patch-uri de securitate sau sa realizeze upgrade-uri.  O buna parte din aceste operatii se pot efectua cu serviciile active, insa ocazional, serverul trebuie repornit. Cand au loc astfel de operatiuni, website-ul dvs. poate fi inaccesibil pentru scurte perioade de timp.

Provider-ul de servicii de hosting este constient ca aceste operatiuni afecteaza websiturile clientilor. De obicei, aceste lucrari sunt programate la ore in care clientii nu sunt afectati sau websiturile acestora au un trafic minim. In cazul in care websiturile dvs. sunt gazduite extern trebuie sa luati in considerare diferentele de fus orar si faptul ca lucrarile de intretinere pot sa va afecteze.

2. Suprasolicitarea serverului

In unele situatii, website-urile pot fi inaccesibile ca urmare a unor probleme la nivelul platformei de gazduire. Cauzele acestora pot fi diverse, de la atacuri de tip DDoS in care atacatorii trimit foarte multe request-uri pana cand websitul ajunge offline, pana la atingerea limitelor abonamentului dvs. In aceste situatii va recomandam sa luati in considerare un upgrade al serviciului de gazduire sau sa treceti la un alt tip de gazduire online.

3. Erori de cod / programare

Una dintre cele mai frecvente situatii care cauzeaza downtime este datorata erorilor de programare. Desi anumite fragmente de cod functioneaza fara probleme separat, puse impreuna, acestea pot genera conflicte. De exemplu, daca rulati WordPress, exista posibilitatea ca intre anumite pluginuri sa existe conflicte / incompatibilitati. Pluginurile pot functiona corect individual dar impreuna pot genera erori sau probleme de performanta. In acest situatie va recomandam sa gasiti alternative pentru pluginurile cu probleme pana va asigurati ca aveti o buna functionare.

O alta recomandare este utilizarea unui mediu de dezvoltare separat de mediul de productie; bug-urile pot fi identificate in mediul de dezvoltare inainte sa ajunga in mediul de productie si va pot scapa de multe batai de cap mai tarziu.

O alta posibila problema este inserarea de cod intr-un website fara ca cel care adauga respectivul cod sa stie cu adevarat ce face acea secventa de cod.  Va recomandam ca inainte de a face modificari la website-ul dvs. sa aveti intodeauna un backup si sa va asigurati ca secventa de cod pe care o adaugati nu contine malware / vulnerabilitati.

4. Hacking

Pe langa atacurile de tip DDOS mentionate mai devreme exista alte tipuri de atacuri care pot face ca website-ul dvs. sa devina inaccesibil. Daca un hacker reuseste sa acceseze  cPanel-ul websitului dvs. va putea sa modifice fisiere sau sa le altereze astfel incat sa nu mai poata fi accesat. Alternativ, acestia pot redirecta vizitatorii web site-ului  catre web site-uri malitioase (ex. site-uri pentru adulti sau websituri care incearca sa obtina date private, etc.). Pentru a impiedica aceste situatii va recomandam sa folositi o parola complexa pentru  cPanel. Recomandarea este aplicabila pentru orice tip de parola (in situatie in care aveti multe parole puteti utiliza o aplicatie de management a parolelor – ex. KeyPass)

5. Hosting de slaba calitate

Daca observati ca site-ul dvs. este mai mereu offline este posibil ca alegerea serviciului de gazduire sa fie gresita. Este posibil ca furnizorul de web hosting sa foloseasca hardware vechi, sa fie gazduiti prea multi utilizatori pe acel server web sau echipa tehnica nu aiba expertiza tehnica necesara pentru rezolvarea problemelor. In acest caz va recomandam sa migrati website-ul dvs. catre o solutie de hosting de calitate.

Cum sa va asigurati ca web site-ul dvs. este intodeauna online

1. Gasiti serviciul de web hosting-ul potrivit pentru web site-ul dvs.

Cel mai important lucru pe care trebuie sa il aveti in vedere pentru ca web site-ul dvs. sa fie permanent online este sa va asigurati ca ati ales un hosting de buna calitate. Un serviciu bun de hosting va ofera o gama larga de servicii pentru asigurarea unui uptime optim:

  • servere de cea mai buna calitate, de ultima generatie
  • configurarea serverelor pentru obtinerea celor mai bune performante
  • sisteme de backup a datelor
  • monitorizarea performantelor serverului
  • monitorizare anti malware si hacking
  • aplicarea ultimelor update-uri pentru sistemele de operare utilizate

In plus, un serviciu bun de gazduire ofera asistenta tehnica de buna calitate, servicii de backup pe servere externe, monitorizarea web site-urilor precum si un uptime garantat.

2. Pastrati sofware-ul folosit actualizat

Pentu a preveni ca site-ul dvs. sa fie inaccesibil din cauza unui hacking, este important ca sa actualizati frecvent software-ul folosit. Hackerii incearca sa profite de vulnerabilitati, de versiuni vechi ale unui CMS, versiuni vechi ale unei teme sau plugin. Cea mai buna metoda este de a va seta update-uri automate pentru site-urile dvs.

3. Monitorizati website-ul

Puteti instala plugin-uri sau servicii de monitorizare in timp real pentru site-ul dvs. In cazul in care este necesar sa dispuneti de un sistem de alerte sau sa urmariti si sa diagnosticati in mod permanent erorile aprute.  in cazul in care site-ul dvs. este online sa puteti sa-l repuneti online intr-un timp foarte scurt.

Ce sa faceti in cazul in care site-ul dvs. este offline

1.Asigurati-va ca site-ul dvs. este offline

In cazul in care nu mai puteti accesa site-ul dvs. trebuie sa va asigurati ca nu aveti o problema cu device-ul sau calculatorul de la care incercati sa-l accesati. In cazul in care nu puteti testa de pe un alt dispozitiv rugati un prieten sa verifice daca aveti acelasi comportament si din locatia lui.

2.Identificati cauza downtime-ului

In momentul incercati sa accesati site-ul puteti obtine informatii cu posbila cauza. In cele mai multe cazuri browser-ul va afisa motivul pentru care conexiunea a fost intrerupta. In cazul in care aveti un cod de eroare sau aveti o incarcare greoaie va trebui sa va logati in cPanel si sa verificati error logs (logurile de eroare). In cazul in care nu va puteti loga la cPanel verificati daca puteti accesa de la un alt IP sau locatie si deschideti un tichet impreuna cu IP-ul de la locatie unde nu este accesibil pentru verificari suplimentare.

3.Contactati echipa de suport

In cazul in care din log-urile de eroare nu va puteti da seama, deschideti un tichet de suport din contul dvs. cu cat mai multe detalii legate de eroare (nume site, eroare, IP-ul de la care incercati sa accesati )

4. Notificati clientii

In cazul in care puteti transmite email-uri, puteti notifica clientii ca site-ul dvs. este in mentenanta si va ocupati de rezolvarea problemei sau eventual puteti folosi un canal de social media pentru a le transmite un mesaj.

5. Un plan de disaster recovery

Daca site-ul dvs. este un element critic pentru afacerea dvs. va recomandam sa dispuneti de un plan de recovery. Astfel incat la nevoie sa puteti repune online site-ul intr-un timp cat mai scurt.