Daca sunteti novice in marketingul online s-ar putea sa va intrebati ce este Landing page (sau o Pagina de destinatie). Si de ce ai avea nevoie de una? Ei bine, paginile de destinatie sunt o parte esentiala a oricarei strategii de marketing online. Bloggerii si marile corporatii deopotriva le folosesc. Sunteti curios? Atunci cititi mai departe pentru a descoperi ce este un Landing page si cum puteti utiliza acest tool de marketing in cel mai eficient mod.

Ce este Landing page?

O pagina de destinatie este o pagina web independenta, creata special in scopul unei campanii de marketing sau de publicitate. Cu alte cuvinte, paginile de destinatie sunt concepute cu un singur obiectiv in minte. Acesta este, de asemenea, cunoscut sub numele de indemn la actiune (sau CTA – Call-To-Action).

Puteti utiliza paginile de destinatie in diferite etape de-a lungul procesului de marketing. Paginile de destinatie va pot ajuta sa va indepliniti obiectivul in fiecare etapa a procesului de achizitie.

Ce nu este Landing page?

Pentru a intelege pe deplin conceptul de Landing page, este important sa stiti ce nu este considerata o pagina de destinatie. In general, pagina de pornire a website-ului dvs. (Homepage) sau alte pagini auxiliare ale acestuia nu sunt considerate pagini de destinatie. De ce? Din cauza scopului definit al acestor pagini.

Homepage-ul unui website, de exemplu, nu este conceput in mod traditional cu un singur CTA in minte. in schimb, intentia unei pagini de pornire (Homepage) este de a prezenta vizitatorilor site-ul web si marca. in plus, o pagina de pornire arata utilizatorilor ce continut pot accesa.

 

Tipuri de Landing pages

Paginile de destinatie ajuta specialistii in marketing sa atinga o varietate de obiective. Deoarece exista numeroase obiective de marketing, exista si mai multe tipuri de pagini de destinatie. Deci, ce tip ar trebui sa utilizati? Depinde de obiectivul general al campaniei si de ce tipuri de tactici de marketing doriti sa utilizati.

Sa aruncam o privire la cateva exemple de diferite tipuri de pagini de destinatie:

1. Pagini de destinatie care genereaza clienti potentiali (Lead generating landing pages)

Scopul acestor pagini de destinatie este simplu: transformati un vizitator vizat intr-un lead pentru afacerea dvs. Dar cum realizeaza acest lucru paginile de destinatie care genereaza clienti potentiali? Prin colectarea informatiilor personale, cum ar fi numele unei persoane, adresa de e-mail, numarul de telefon, titlul postului, numele companiei si multe altele.

Cu aceste informatii, compania dvs. poate lucra pentru a transforma acel client potential intr-un client. Dar il puteti folosi si pentru a va construi listele de abonati de e-mail sau pentru a creste numarul de vanzari pentru o anumita perioada de timp.

2. Pagini de destinatie click-through

Paginile de destinatie click-through ofera informatii despre o reducere, o promotie sau o oferta. De ce? Pentru a convinge utilizatorii sa cumpere imediat! Dupa cum va puteti imagina, aceste pagini de destinatie sunt de obicei destul de simple si utilizate mai tarziu in ciclul de cumparare.

3. Pagini de destinatie explicative

Aceste tipuri de pagini de destinatie sunt cunoscute si sub denumirea de pagini de destinatie informative sau de tip lung. Se bazeaza pe cantitati mari de continut pentru a atrage utilizatorii sa faca o actiune sau sa treaca la urmatorul pas. Mai degraba decat sa se bazeze pe o grafica de vanzari stralucitoare, aceste pagini de destinatie actioneaza mai mult ca o reclama publicitara, prezentand o multitudine de beneficii, caracteristici si argumente convingatoare pentru a educa utilizatorul.

Deci, cand ar trebui sa folositi paginile de destinatie explicative? Sunt ideale pentru campaniile care solicita utilizatorilor sa ofere informatii personale detaliate sau sa faca o achizitie mare. De exemplu, promovarea unui curs educational sau a unui produs/serviciu scump.

4. Pagini de destinatie cu detalii despre produs

Folosite adesea in industria de retail, paginile de destinatie cu detalii despre produse ofera vizitatorilor toate informatiile despre un anumit produs. Obiectivul? Pentru a conduce utilizatorii interesati direct catre produs si pentru a-i convinge sa faca o achizitie la fata locului.

Este bine de stiut ca nu toata lumea foloseste acest tip de pagina de destinatie. Multi comercianti cu amanuntul isi directioneaza pur si simplu eforturile de marketing catre paginile obisnuite ale site-ului lor. Cu toate acestea, alegerea de a crea o pagina specifica campaniei pentru produsul dvs. poate ajuta la limitarea navigarii si a distragerii atentiei vizitatorilor.

Utilizarea Paginilor de destinatie

Specialistii in marketing isi propun sa conduca vizitatorii catre pagini de destinatie din alte zone ale Internetului folosind mai multe tactici. Intentia si tipul paginii de destinatie sunt determinate de tacticile utilizate, cum ar fi:

Reclama pay-per-click

Pay-per-click advertising (PPC) inseamna ca platiti de fiecare data cand cineva face clic pe reclama dvs. Reclamele PPC sunt utilizate in mod obisnuit pe motoarele de cautare precum Google si Bing. Dar ele pot fi folosite si pe site-uri web conexe sau pe canale de social media precum Facebook si Twitter. Daca marca sau afacerea dvs. investeste in publicitate pay-per-click aveti nevoie de pagini de destinatie optimizate.

De ce? Deoarece daca rulati o campanie publicitara PPC pentru cel mai recent produs, nu veti trimite clickuri catre pagina dvs. de pornire (homepage). In schimb, ati crea o singura pagina (o pagina de destinatie) conceputa pentru a atrage utilizatorii sa va cumpere noul produs imediat.

Social media marketing

Paginile de destinatie pot fi folosite si in strategiile de marketing online care se concentreaza pe tractiune organica pe retelele sociale. Un bun exemplu ar fi promovarea unei carti electronice in scopul generarii de clienti potentiali. Dintr-o postare organica pe retelele sociale, puteti ghida vizitatorii catre o pagina de destinatie unde isi pot trimite informatiile in schimbul continutului exclusiv.

De asemenea, puteti utiliza paginile de destinatie pentru informatii despre evenimente si raspunsuri RSVP, inscrieri la buletine informative prin e-mail, cupoane, concursuri si cadouri.

Content marketing

In primul rand, ce este marketingul de continut? Marketingul de continut este o strategie de marketing care consta in crearea si distribuirea de continut original si relevant  pentru a atrage si retine un public clar definit – si, in cele din urma, pentru a conduce la actiuni profitabile ale clientilor. Avand in vedere aceasta definitie, paginile de destinatie pot fi folosite pentru a introduce continut pe o piata tinta, pentru a le capta atentia si pentru a-i convinge sa devina client mai tarziu in cadrul procesului.

De exemplu, marca dvs. ar putea crea o biblioteca de resurse utile ca parte a unui plan mai amplu de marketing de continut. Desigur, ati dori ca publicul dvs. sa profite de aceste resurse. Pentru a obtine acces la continutul dvs. exclusiv, puteti solicita utilizatorilor sa trimita adresa lor de e-mail intr-un formular de pagina de destinatie. Felicitari! Ati transformat un vizitator intr-un potential client. Acum, puteti continua sa oferiti continut util ca parte a ciclului de cumparare.

Email marketing

Odata ce ati colectat adresa de e-mail a unui vizitator, ii puteti trimite continut, oferte si informatii relevante prin e-mail marketing. Paginile de destinatie sunt instrumente incredibil de utile si pentru aceste mesaje. Daca trimiteti abonatilor o oferta exclusiva, folositi o pagina de destinatie!

 

6 Bune practici pentru Landing page

1. Limitati navigarea in pagina

Doriti ca vizitatorul sa se concentreze pe CTA, nu pe alt continut de pe site-ul dvs.

2. Pastrati continutul scurt si la obiect

Din nou, ceea ce doriti este ca vizitatorul dvs. sa preia informatiile si sa urmeze anumite actiuni. Nu-i distrageti atentia cu alte detalii, functionalitati sau design inutil. Nu va complicati.

3. Oferiti valoare

Daca vizitatorii vor lurma o actiune, oferiti valoare in schimb. Identificati ce doreste si de ce are nevoie publicul dvs., apoi transmiteti acel lucru prin pagina dvs. de destinatie.

4. Testati, testati, testati

Optimizarea paginii de destinatie necesita o testare semnificativa: de la intrebari precum unde sa plasati formularul, la care headline functioneaza cel mai bine. Totul poate fi testat A/B pentru a genera cele mai bune rezultate pentru campania dvs.

5. Folositi video

Utilizarea videoclipurilor pe o pagina de destinatie creste numarul de conversii cu 86%!

6. Pastrati CTA above the fold

Cand sunt utilizate corect, Paginile de destinatie pot creste conversiile cu 220%. Pentru a va asigura ca ajungeti la publicul dvs., pastrati CTA in portiunea de website vizibila in fereastra browserului, cand pagina se incarca, fara a fi derulata (above the fold). In acest fel, vizitatorii noi il vor vedea instantaneu.