Ati vizitat vreodata un site web si apoi a doua zi, in timp ce navigati online, ati vazut o reclama pentru acelasi site? Sau ati vizitat vreodata un magazin web, ati adaugat articole in cos, dar nu ati finalizat comanda? Apoi a doua zi, in timp ce navigati online, ati vazut un anunt cu produsele pe care le-ati lasat in cos? Felicitari, ai fost „retargetat”. Vom detalia in cele ce urmeaza ce inseamna Remarketing, Retargeting, cum functioneaza remarketingul si care sunt avantajele sale.
Remarketing – Ce este?
Remarketingul, cunoscut si sub denumirea de retargeting, este o forma foarte comuna si populara de marketing digital in care agentii de marketing afiseaza reclame utilizatorilor care au vizitat site-ul web sau o anumita pagina web si care au intreprins sau nu o anumita actiune. Este o modalitate eficienta de a viza persoanele care si-au aratat deja un anumit interes pentru afacerea sau marca dvs.
Deoarece vizati vizitatori anteriori sau clienti existenti, se numeste „re” marketing. Ganditi-va la asta ca la o a doua sansa de a converti, de a vinde sau de a pastra clientii cu ajutorul reclamelor sau campaniilor online. Puteti face remarketing in diferite moduri si cu diferite platforme publicitare, cum ar fi reclame Google sau reclame Facebook.
Indiferent de modul in care il utilizati, remarketingul este o necesitate absoluta in manualul fiecarui specialist marketing.
Remarketing vs Retargeting
In timp ce cuvintele „retargeting” si „remarketing” sunt uneori folosite interschimbabil, exista cateva diferente importante.
Cand vine vorba de retargeting vs. remarketing, principala diferenta este in strategie. Retargetingul se refera in principal la difuzarea de reclame catre potentiali clienti pe baza cookie-urilor, in timp ce remarketingul se bazeaza de obicei pe e-mail.
Remarketing-ul functioneaza prin colectarea informatiilor utilizatorilor si crearea de liste, care sunt folosite ulterior pentru a trimite e-mailuri de vanzari.
Retargeting si remarketing sunt ambele metode eficiente in sine, dar o combinatie a ambelor poate fi cea mai buna strategie pentru a va stimula activitatea de marketing digital si pentru a va spori profitul.
Retargeting comportamental
Daca ati auzit despre „retargeting comportamental”, este de fapt un alt mod (mai lung!) de a spune „retargeting”. Retargetarea comportamentala este atunci cand vizati clientii online pe baza comportamentului lor trecut online, cum ar fi ce pagini web au vizitat, cat timp au petrecut pe fiecare pagina si pe ce linkuri au facut clic. Retargeting este aproape la fel, deoarece implica remarketing pentru persoanele care au vizitat o anumita pagina sau au dat clic pe un anumit link sau orice alta actiune pe care o definiti.
Astazi, marketingul digital – si remarketingul – se refera la interesele si comportamentele clientilor. La urma urmei, acestea sunt cea mai buna modalitate prin care specialistii in marketing sa determine ce cauta cu adevarat clientii lor si sa ii atraga.
Exemplu de remarketing
Iata un exemplu fictiv: Ioana viziteaza un magazin online A, se uita la o anumita pereche de pantofi dar nu ii cumpara. Mai tarziu, Joan viziteaza un alt site web – sa zicem, site-ul ei preferat de stiri de divertisment. Magazinul online A deruleaza o campanie de remarketing printr-o retea publicitara care colaboreaza cu acest site de divertisment. Joan vede o reclama de la magazinul A care prezinta aceiasi pantofi sau similari cu cei la care se uita zilele trecute.
Scopul reclamei de retargeting este de a-i aminti Ioanei de acei pantofi de care era interesata si vazand anuntul, sa o convinga sa dea clic si sa faca achizitia pe care nu a facut-o anterior.
Cum functioneaza remarketing-ul?
Nu este dificil sa configurati o campanie de remarketing pentru site-ul dvs. web.
Cand creati o campanie cu o anumita retea publicitara, reteaua va va furniza o mica bucata de cod (numita pixel tag) pe care sa o adaugati pe site-ul dvs. web. De fiecare data cand un utilizator nou viziteaza site-ul dvs., codul va emite un cookie anonim de browser si utilizatorul va fi adaugat la lista dvs. de redirectionare. Cand acelasi utilizator viziteaza un alt site care afiseaza reclame sistemul va difuza anuntul dvs. acestui utilizator anume. Acest lucru se va intampla atata timp cat aveti o campanie activa in curs de desfasurare.
Intentia Google de a opri utilizarea cookie-urilor terta parte va afecta capacitatea specialistilor in marketing de a face remarketing. De aceea, este important sa faceti publicitate pe platforme bazate pe utilizarea datelor primare care permit urmarirea. Lumea fara cookie-uri se intampla deja, asa ca incepeti sa planificati acum instrumente si tactici care va vor permite sa faceti remarketing in viitor.
Ce este o lista de remarketing?
O lista de remarketing este o lista de vizitatori ai site-ului web care efectueaza o anumita actiune pe site-ul dvs. De exemplu, o lista de remarketing „Homepage” cuprinde toti vizitatorii paginii dvs. de pornire intr-o anumita perioada. Pe masura ce vizitatorul ajunge pe pagina dvs. de pornire, cookie-ul sau este adaugat la lista de remarketing. Apoi, puteti face remarketing numai catre lista de persoane care v-au vizitat pagina de pornire.
Puteti crea tot felul de liste de remarketing si puteti personaliza mesajele publicitare pentru fiecare lista.
Avantajele Remarketing-ului
- Valorificati traficul pierdut de pe site
- Vizati persoane care v-au vizitat deja site-ul si au manifestat interes pentru oferta dvs.
- Vizati publicul care are mai multe sanse sa faca conversii
- Pastrati brandul in centrul atentiei, afisand in mod strategic reclame publicului interesat
- Tactica de marketing accesibila, disponibila pe o gama larga de platforme si canale
- Potrivit pentru orice industrie
- Vine in multe formate, reclame, carusele dinamice, etc.
- Pentru comertul electronic – retargetingul dinamic permite agentilor de marketing sa difuzeze reclame personalizate pentru diferiti utilizatori, in functie de produsele sau serviciile pe care le-au vazut pe un anumit website.
Site-ul dvs. poate atrage mult trafic, dar adevarul este ca rata medie de conversie pentru vizitatorii pentru prima data este scazuta. Pe site-urile de comert electronic, o rata de conversie „buna” este de numai 2,5% pana la 3%. Ce inseamna acest lucru? Majoritatea traficului nu echivaleaza cu vanzarile. Remarketingul este cea mai buna optiune pentru a valorifica intregul potential al traficului dvs.
A viza persoanele care si-au aratat deja interesul pentru afacerea dvs. este una dintre cele mai eficiente modalitati de a le reaminti sa revina pe site-ul dvs. Retargeting-ul poate fi utilizat in toate sectoarele si industriile, desi este evident o tactica importanta in comertul electronic.
Unde va puteti retargeta clientii?
Exista o serie de platforme si canale diferite pe care le puteti folosi pentru remarketing:
- Simple display remarketing
- Native advertising
- Search remarketing
- Social media remarketing
Remarketing – Cat costa?
Remarketingul functioneaza de obicei pe un model Cost-Pe-Clic (CPC), precum si CPM (Cost-Pe-Afisare) si CPA (Cost-Pe-Achizitie). Aceasta inseamna ca definiti cat sunteti dispus sa platiti pe clic, afisare sau conversie, oferindu-va controlul de a va gestiona cheltuielile si de a ajusta sumele licitate in functie de lista sau campania de remarketing specifica.
Remarketingul este o modalitate eficienta si rentabila de a atrage clienti. Acest lucru se datoreaza in principal faptului ca vizati persoane care si-au aratat deja interesul pentru ceea ce aveti de oferit si care au inceput deja drumul catre conversie. Cu directionarea si bugetarea potrivite, puteti obtine rezultate bune.

