SEO este prescurtarea de la Search Engine Optimization, care inseamna optimizare pentru motoarele de cautare.

Si exact asta este SEO, o optimizare a paginii dvs. web, axata pe obtinerea celor mai bune rezultate in motoarele de cautare, cum ar fi Google. Prin intermediul instrumentelor si tehnicilor SEO puteti obtine o prezenta digitala buna.

Pentru a intelege un pic mai bine, trebuie doar sa comparati mediul digital cu unele aspecte ale publicitatii traditionale. Pentru a genera recunoastere, marile marci trebuie sa investeasca pentru a-si afisa numele in reclame TV, bannere, anunturi din ziare si reviste si multe altele.

In lumea digitala, folosim resurse de marketing digital, inclusiv strategii SEO, pentru a obtine mai multa vizibilitate. Cu cat va apropiati de primele rezultate dintr-un motor de cautare, cu atat este mai relevant si puteti obtine mai mult trafic organic. O majoritate covarsitoare a utilizatorilor (peste 90%) vor cauta doar in rezultatele listate in prima pagina si doar 10% vor avea curiozitatea si rabdarea sa treaca la pagina urmatoare. Multi vor schimba cuvantul sau expresia cautata si o vor lua de la zero, cu o noua cautare, caz in care probabil vor gasi rezultatul cautat in prima pagina.

Prin urmare, tehnicile de optimizare a motoarelor de cautare sunt astazi extrem de importante pentru orice tip de afacere care doreste sa aiba o prezenta digitala.

 

Cum functioneaza motoarele de cautare?

Inainte de a merge mai departe, este important sa stim ca un motor de cautare este precum un index pe Internet. Prin intermediul acestuia, puteti cauta in functie de subiect si puteti obtine diverse rezultate. De-a lungul anilor, aceste mecanisme au fost perfectionate din ce in ce mai mult cu un singur scop: oferirea de informatii de calitate. Succesul unor motoare de cautare precum Google sau Bing se datoreaza in primul rand faptului ca ofera ceea ce cautati in primele rezultate.

Va puteti imagina o cautare cu mii de rezultate, fara nici o organizare. Probabil ati pierde mult timp gasind o pagina cu continut de calitate. Prin urmare, ne putem imagina ca idealul este sa mentinem rezultatele organizate astfel incat utilizatorul sa gaseasca ceea ce doreste cat mai repede. Iar asta si-au propus motoarele de cautare sa faca.

Acest lucru este posibil deoarece aceste motoare de cautare folosesc algoritmi care pot analiza totul pe o pagina web. Astfel, pot stoca aceste informatii in centrul lor de date. Algoritmii motoarelor de cautare identifica mai multe caracteristici, care va pot clasifica websitul mai bine sau nu. Cu cat sunt mai multe informatii de calitate pe pagina dvs., cu atat rankingul va fi mai bun. Desigur, aceasta implica printre altele si caracteristici nu doar ale textului, ci si ale organizarii codului, ierarhiei titlurilor, accesibilitatii, vitezei de incarcare. Prin urmare, tot ceea ce faceti pe un site va poate modifica pozitia in clasamentul motoarelor de cautare, cum ar fi Google.

Utilizand tehnici SEO, putem personaliza paginile noastre pentru a obtine rezultate mai bune in aceste clasamente. In acest fel, lasam Google sau alte motoare de cautare sa identifice daca tipul dvs. de continut este ceea ce cauta utilizatorul.

Cum influenteaza SEO pozitia unui website in motoarele de cautare?

Motoarele de cautare devin din ce in ce mai complexe. Cu ceva timp in urma, chiar si un website fara continut relevant ar fi putut fi in fruntea clasamentului doar folosind backlink-uri. Dar algoritmii sunt din ce in ce mai complecsi pentru a returna cele mai bune rezultate. Folosind instrumente precum Google, Bing si alte motoare de cautare obtinem rezultate fiabile cu continut de calitate.

In prezent, exista mai multi factori care influenteaza direct rank-ul unei pagini. Intelegerea modului in care functioneaza va poate ajuta foarte mult afacerea online si este esential pentru obtinerea autoritatii pe Internet. Acesta este motivul pentru care SEO este in prezent una dintre caracteristicile cheie ale marketingului digital.

Este important sa intelegeti ca SEO astazi este ceva legat de intreaga dvs. pagina web. Prin urmare, din continutul sau, chiar aspectul si codarea sa pot interfera cu clasarea.  Intreaga relatie a paginii dvs. cu alte pagini, precum si cu retelele sociale, poate interfera si cu acest clasament. Adica putem aplica tehnici atat interne cat si externe pe pagina. Aceasta este ceea ce numim on-page SEO sau off-page SEO.

Unii dintre factorii care influenteaza pozitia websitului dvs. in clasamentul motoarelor de cautare includ: domeniile de referinta, rata de click organic (CTR organic), autoritatea domeniului, procentul de utilizare de pe dispozitive mobile, timpul de retentie pe website, numarul de backlinkuri, continutul de calitate, optimizarea interna (on-page SEO).

Detinerea unei strategii SEO adecvate, cunoasterea a ceea ce explorati, va vor aduce cu siguranta rezultate mai bune. Prin urmare, este important sa cunoasteti principalele tehnici de optimizare.

 

Tehnici SEO de baza

Acum ca stiti ce este SEO si cum functioneaza, probabil sunteti interesat sa aplicati tehnicile pe website-ul dvs. Google ofera un astfel de ghid, Starter Guide, care poate fi foarte util incepatorilor.

Putem considera doua grupuri de tehnici SEO: SEO On-Page si SEO Off-Page. Vom afla in continuare ce sunt acestea si cum functioneaza.

Ce este SEO On-Page si cum functioneaza?

Exista unele parti ale unei pagini web care sunt mai relevante pentru motoarele de cautare si aceste parti pot fi optimizate pentru motoarele de cautare.

Acest proces se numeste SEO On-Page, adica SEO in cadrul paginii. Acest tip de optimizare se realizeaza atat pe partea tehnica a paginii, cat si pe partile de continut, adica tot ceea ce se afla in cadrul site-ului sau al paginii. SEO on page se refera integral la crearea sau optimizarea semnalelor de relevanta ale unei pagini web pentru motoarele de cautare.

Iata cativa factori SEO On-Page:

  • Continut (content)
  • Titlu si meta descriere
  • Adrese URL prietenoase
  • Cuvinte cheie
  • Optimizarea imaginilor
  • Design responsiv
  • Viteza de incarcare a paginii
  • Durata vizitei (retentia)
  • Legaturi interne si externe
  • Semantica HTML
  • Certificat HTTPS / SSL

Ce este SEO Off-Page si cum functioneaza?

SEO Off-Page reprezinta toate activitatile desfasurate in afara domeniului site-ului dar care afecteaza in mod direct clasamentul dvs. – factorii externi website-ului dvs.

Acesti factori sunt foarte importanti deoarece prin intermediul acestora putem identifica autoritatea continutului si a site-ului dvs. web. Cu cat continutul dvs. este mai bun, cu atat mai multi oameni vor vorbi despre dvs., generand autoritate asupra acestui subiect. In consecinta, continutul websitului este foarte relevant pentru motoarele de cautare.

Intelegerea modului in care functioneaza acesti factori SEO Off-Page va poate ajuta sa va atingeti obiectivele. Printre factorii SEO Off-Page, putem remarca:

  • Link building – constructia linkurilor
  • Autoritatea domeniului
  • Social signs – distribuirea continutului in Social Media

 

Pentru a implementa insa o strategie SEO trebuie sa depuneti mult efort. Este important sa stiti cum functioneaza motoarele de cautare si care sunt algoritmii care conteaza. Tendinta pe termen lung este schimbarea strategiilor SEO iar acest articol este doar un punct de plecare pentru a intelege elementele de baza ale SEO. Universul SEO merge insa mult mai departe si exista multe instrumente care va pot ajuta sa reusiti in lumea digitala.

Nu uitati ca, din ce in ce mai mult, tendinta este de a acorda prioritate calitatii continutului, prin urmare continutul de calitate va fi intotdeauna cea mai buna strategie SEO pentru orice site web!