In mediul online, atat comunicatiile corporative, cat si cele ale consumatorilor au nevoie de continut (content) pentru a fi eficiente si a ramane relevante. Prin continut, indivizii descopera, preiau si interactioneaza cu informatiile despre o anumita marca sau un anumit subiect. Continutul, care reprezinta adesea experienta in sine, poate directiona consumatorii catre o marca / companie / serviciu.

Prin furnizarea de informatii practice care spun o poveste intr-un mod relevant, continutul urmareste sa provoace o emotie sau sa implice publicul. Textele, fotografiile, videoclipurile, muzica, prezentarile si alte tipuri de continut pot fi livrate sincron sau asincron. Cand este utilizat pentru marketing, continutul ar trebui sa reflecte brandul si valorile companiei, sa nu aiba reclame evidente si sa includa un apel la actiune.

Ce inseamna content?

Continutul este informatie

Continutul (sau contentul) este informatie utila, de inalta calitate, care transmite o poveste prezentata intr-o maniera relevanta din punct de vedere contextual, cu scopul de a starni o emotie sau un apel la actiune. Continutul livrat live sau asincron poate fi exprimat folosind o varietate de formate, inclusiv text, imagini, video, audio si / sau prezentari. 

Continutul este experienta

Continutul este orice comunicare in orice mediu care serveste unui scop, fie ca este de a influenta, educa, informa, avertiza, exprima propria persoana sau declanseaza o conversatie intr-un context dat.

 

Forme si elemente de content

Continutul poate lua diferite forme, de exemplu – poate fi continut scris, continut audio sau continut vizual. Puteti consuma continut in nenumarate moduri – carti, site-uri web, material de marketing, material academic, ziare, videoclipuri, seriale, filme, reclame, interviuri, articole, infografice, cantece, muzica, carti audio etc.

Fiecare bucatica de continut are o anumita functie si adera la o structura stabilita. Prin urmare, continutul, in special atunci cand este organizat pentru o marca, are trei elemente esentiale:

1. Scop

Exista o multime de continut pe Internet dar in general a fost incarcat de persoane care au vrut sa trimita publicului  anumite informatii. De la bloguri la studii de caz, fiecare continut are un scop specific. De exemplu, un ziar online isi propune sa-si informeze cititorii. Scopul lor este servit prin tipurile de continut pe care le produc, cum ar fi stiri, podcasturi, documentare si multe altele.

2. Structura

O bucata buna de continut are personalitate. Structura unui continut are doua scopuri: informeaza publicul la ce sa se astepte si permite organizatiilor sa refoloseasca anumite elemente in moduri noi. Ca exemplu, luati in considerare un studiu de caz care este folosit ca referinta pentru o postare suplimentara pe blog.

3. Validitate sociala

Implicarea este unul dintre motivele principale pentru crearea de continut. Cu un continut grozav, nu numai ca puteti sa va pastrati publicul, ci si sa construiti o comunitate. 

 

Tipuri de continut

Exista mai multe tipuri de continut pe care le puteti folosi in campaniile dvs. de marketing. Nu toata lumea consuma continut in acelasi mod si acesta este principalul motiv pentru care ar trebui sa folositi diferite tipuri de continut. Iata cele mai populare tipuri de continut pe care le puteti utiliza pentru a atrage si a implica publicul tinta:

1. Content website

Este ceea ce formeaza fundatia site-ului dvs. Continutul site-ului web transmite toate informatiile pe care dvs., ca afacere, trebuie sa le transmiteti publicului tinta.

2. Bloguri si articole

In termeni generali, un blog   este o colectie de pagini web apartinand unui domeniu care vorbeste despre un anumit subiect si  implica mai multe sub-subiecte conexe. In functie de nevoie, un blog poate fi pur informational, partial tranzactional sau complet tranzactional.

3. Continut scurt

Desi unii specialisti in marketing stabilesc limita la 1.000 de cuvinte, continutul scurt este definit in mod obisnuit ca avand mai putin de 1.200 de cuvinte. Continutul scurt si usor de digerat abordeaza o anumita sectiune a unui subiect, nefiind prea aprofundat sau detaliat.

4. Continut de format lung

Acest tip de continut acopera de obicei un subiect in profunzime si necesita multa cercetare. Avantajul unui astfel de continut este ca primeste mai mult angajament, tinde sa aduca mai mult trafic, este preferat de Google si ajuta la generarea organica de clienti potentiali. E-book-urile, ghidurile, sunt doua exemple populare de astfel de continut.

5. Continut vizual

Continutul vizual este in primul rand continut online bazat pe imagini. Imaginile, diagramele, infograficele, videoclipurile online, animatiile, webinarele, meme-urile, sunt toate exemple de continut vizual.

6. Continut interactiv

Orice tip de material care incurajeaza participarea utilizatorului pentru a-si transmite mesajul este considerat continut interactiv. Ca urmare, experienta continutului trece de la consumul pasiv la participarea activa. Calculatoarele, chestionarele, cartile electronice, videoclipurile si infograficele animate pot contine toate elemente interactive.

7. Continut audio

Continutul audio este continut care este consumat prin ascultare. Acest tip de continut este bine reprezentat de muzica, radio si podcasturi.

Acestea sunt categoriile de baza de continut. Fiecare dintre aceste categorii poate fi impartita in diferite alte forme de continut.

 

Content & Content Marketing

Aceasta este o confuzie frecventa deoarece in multe cazuri oamenii cred ca a crea continut si a-l publica pe site este marketing de continut. Ei bine, content si content marketing nu sunt acelasi lucru. De fapt, crearea de continut este o parte a intregii calatorii de marketing de continut.

Pentru a pune lucrurile in perspectiva, continutul poate fi orice lucru care transmite o informatie sau o experienta folosind ca mediu scrisul, video sau audio. De exemplu, ceea ce cititi acum este continut. Cele 4 milioane de poze incarcate pe Instagram in ultima ora sunt continut. Toate cele 900 de milioane de videoclipuri de pe YouTube sunt de asemenea continut.

Ce este content marketing?

Foarte simplu spus, marketingul de continut este o tehnica strategica de marketing digital care foloseste strategia pentru a construi continut in mod regulat, apoi distribuie acel continut astfel incat sa ajunga la un public tinta, cu intentia de a determina cumparatorul sa intreprinda o actiune profitabila (cumparare).

Continutul este creat pentru a rezolva intrebarile / nedumeririle pe care le are cumparatorul dvs. atunci cand isi incepe cautarea. Un brand foloseste marketingul de continut pentru a aparea din nou si din nou in fata cumparatorului, in diferite etape ale calatoriei sale de cumparare – Constientizare, Interes, Dorinta, Cumparare. In fiecare etapa, continutul este folosit pentru a modela calatoria de cumparare a utilizatorului si pentru a influenta alegerile acestuia. In fiecare etapa, accentul este de a construi increderea in brand. Pe masura ce increderea incepe sa se construiasca prin continut, este mult mai probabil ca cumparatorul sa cumpere de la acel brand.

De ce este important continutul?

Raspunsul simplu este ca obtineti mai multa valoare din continut decat din formele de publicitate platite. De asemenea, odata ce ati creat un continut bun (sustinut de strategia corecta), acesta va continua sa atraga trafic si sa conduca in mod constant catre site-ul dvs. web. Un alt lucru grozav despre marketingul de continut este ca este marketing organic. Adica nu platiti la Google bani pentru a aparea in rezultatele cautarilor.

Cea mai buna parte a clientilor potentiali care ajung la dvs. in urma continutului organic, este ca sansele de conversie a acestora sunt mult mai mari. Deci, totul incepe cu continut. Scrieti continutul corect si sustineti-l cu strategia potrivita si veti avea un atu castigator.

 

Content – Intrebari Frecvente

Care este cel mai popular tip de continut?

Videoclipurile sunt cea mai populara forma de continut de pe web. Continutul bazat pe video este de diferite tipuri, dar este clasificat in principal ca si continut de format mic sau lung. Poate fi  de genuri variate, de la videoclipuri de comedie la videoclipuri educationale pe site-urile web de cursuri online. Site-urile populare de retele sociale se bazeaza in principal pe utilizarea continutului video.

Poate oricine sa fie un creator de continut?

Prin definitie, oricine creeaza continut digital este un creator de continut. Un producator de continut calificat, pe de alta parte, este cineva care poate construi o comunitate online, poate castiga bani din expertiza sa sau poate face ambele in acelasi timp. Doar crearea de continut nu este suficienta in zilele noastre. Identificarea nisei dvs. – persoanele care vor interactiona in cele din urma cu continutul dvs. – este la fel de importanta.

Este greu sa fii creator de continut?

In zilele noastre, este usor sa dezvoltati si sa publicati continut. Dificultatea consta in producerea de continut care este atat util, cat si usor de inteles. Continutul va ajuta sa construiti incredere cu publicul dvs. Prin urmare, cu cat este mai util si mai digerabil, cu atat este mai probabil sa-i culegeti beneficiile.

Ce este user-generated content?

Continutul generat de utilizatori este orice continut creat de oameni si nu de marci, cum ar fi text, videoclipuri, imagini si recenzii. Videoclipurile si imaginile postate de oameni pe Instagram, YouTube si alte site-uri de social media sunt cateva forme populare de continut generat de utilizatori.